Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.06.2019 00:26 - Сироп от бъзззз....лесен и безкрайно вкусен
Автор: hloris Категория: Рецепти   
Прочетен: 1560 Коментари: 16 Гласове:
13

Последна промяна: 02.06.2019 16:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Необходими продукти:

тенджера с 6 л вода в нея.
З0 цвята от бъз
1 кг захар
5 лимона

Начин на приготвяне:

Набираме си цветчетата от бъз за предпочитане от място,което е по-чисто
Преглеждаме ги за буболечки...и леко ги заплакваме.
В тенджерата,в която сме изсипали 6 литра вода прибавяме захарта  и бъркаме,докато тя се разтопи...прибавяме и сока на лимоните,както и измитите бъзови цвята...захлупваме и оставяме така да престои поне 24 часа/може и повече/....Разбъркваме от време на време,за предпочитане с дървена бъркалка или лъжица....
и нашият сироп е готов за консумация,след като го прецедим...
Разреждаме с обикновена вода или сода.
За по-голяма трайност,то може да се добавят и 1-2 пакетчета лимонена киселина,и да се налее в бутилки,след като да се стерилизира 10-15 минути...

пп.Може и да не се стерилизира...просто го кипвате,и докато е още горещ го наливате в сухи бутилки,запечатвате...от топлината той са се вакуумира и му се удължава трайността.
Аз лично предпочитам този вариант,особено когато си приготвям по-големи количества.

Ако не разполагате с време,то просто си наберете цвят от бъз,разстелете на чиста кърпа или хартия,и сушете на сянка задължително до готовност.
Става страхотен чай зимата,особено ако го съчетаете и с едно изсушено смокиново листо...сега е времето и да си изсушите и листа от смокиня.

Опитайте...вкусът е уникален,особено в горещите летни дни.


Тагове:   лято,   напитка,   сироп,   лимони,   разкош,   бъз,


Гласувай:
14



1. zax - Тайната на бъза е в момента за бране. ...
02.06.2019 01:02
Тайната на бъза е в момента за бране. Да започнем от там.
:)
цитирай
2. emelika - Сега цъфти и гюлът
02.06.2019 12:49
Сиропът от него не е за пренебрегване.
цитирай
3. hloris - Никога не съм правила нещо подобно....ако знаеш нещо за приготвяне от рози,то моля те сподели
02.06.2019 15:07
emelika написа:
Сиропът от него не е за пренебрегване.


Ходила съм обаче на розобер в едно пловдивско село Зелениково като ученичка...какви спомени имам от тогава...а бяхме много млади/деца/ и много щури
цитирай
4. hloris - И кога трябва ТОЧНО да се бере?
02.06.2019 16:34
zax написа:
Тайната на бъза е в момента за бране. Да започнем от там.
:)


Би ли уточнил,моля
цитирай
5. zax - Не, само проверявам дали си чела ...
02.06.2019 21:35
Не, само проверявам дали си чела Агата Кристи.

;)
цитирай
6. emelika - Кога да се бере?
02.06.2019 21:43
Щом си ходила на розобер, знаеш за розите - на ранина. Тогава етеричното масло е най -силно. А то придава аромата. Бъзът се бере като го грейне слънцето, но в първите часове на усмивката му. Тогава цветът носи слънчевата бодрост. Това за тези два цвята. Цветчетата нито прецъфтели, нито на пъпки. Всяка билка има свое време от денонощието в което някоя от съставките в конкретната дрога е в пик. Да не говорим колко е добре преди да береш да поседиш дружелюбно до храста и се почувствате взаимно. Най пък си е добре да го имаш в градината. Тогава те познава и знае какво ти е нужно и го трупа в себе си от водата, земята и въздуха. Обичта и грижата е взаимна.
Приготвям сироп на сурово. Имам 5 храста маслодайни рози и бера от тях, но може и от други, но пак ароматни. Никога не броя. Цветовете са различни - по-малки, по-рехави, по-гъсти и големи. Защо да обиждаме малките?
Оронвам цветните листенца в тенджера. Изплаквам в гевгир. Ръся с лимонтозу. Заливам с вода - нося си от кладенчето.Преспива. Изстисквам, прецеждам, добавям захар до преситен разтвор. Стривам аспирин. Разбърквам. Наливам в бутилки, но пак слагам цедка над фунията. Готово. Разреждаш и пиеш. Ароматно, полезно, разхлабващо. Задължителни съставки - щипка любов и добро настроение!
цитирай
7. hloris - и май се оказва,че не съм
02.06.2019 22:06
zax написа:
Не, само проверявам дали си чела Агата Кристи.

;)


Но виж обичам да влизам в ролята на Шерлок Холмс...просто оперативна необходимост
цитирай
8. hloris - Елена,Елена....
02.06.2019 22:14
emelika написа:
Щом си ходила на розобер, знаеш за розите - на ранина. Тогава етеричното масло е най -силно. А то придава аромата. Бъзът се бере като го грейне слънцето, но в първите часове на усмивката му. Тогава цветът носи слънчевата бодрост. Това за тези два цвята. Цветчетата нито прецъфтели, нито на пъпки. Всяка билка има свое време от денонощието в което някоя от съставките в конкретната дрога е в пик. Да не говорим колко е добре преди да береш да поседиш дружелюбно до храста и се почувствате взаимно. Най пък си е добре да го имаш в градината. Тогава те познава и знае какво ти е нужно и го трупа в себе си от водата, земята и въздуха. Обичта и грижата е взаимна.
Приготвям сироп на сурово. Имам 5 храста маслодайни рози и бера от тях, но може и от други, но пак ароматни. Никога не броя. Цветовете са различни - по-малки, по-рехави, по-гъсти и големи. Защо да обиждаме малките?
Оронвам цветните листенца в тенджера. Изплаквам в гевгир. Ръся с лимонтозу. Заливам с вода - нося си от кладенчето.Преспива. Изстисквам, прецеждам, добавям захар до преситен разтвор. Стривам аспирин. Разбърквам. Наливам в бутилки, но пак слагам цедка над фунията. Готово. Разреждаш и пиеш. Ароматно, полезно, разхлабващо. Задължителни съставки - щипка любов и добро настроение!


Колко много интересни неща научавам от теб...да,обаче аз нямам тук маслодайни рози....
някакви си по-точни пропорции би ли ми дала,моля
Като бях малка съм яла сладко от рози,и зная за този му ефект,че действа разхлабващо...
Колко аспирин слагаш,на колко литра вода...и най-важното дали ефекта ще е същ,ако се направи с обикновени рози...имам си два трендафила в къщи,единия го преместих тази пролет,но нещо не ми вървят като хората...на другия все още му търся подходящо място...

Относно бъза...ооо,имам си цял един храст пред портите ми...утре ще преггледам цветчетата дали са в технологична зрялост,защото днес си разсаждах пипера,и даже и не успях/тук вали като из ведро/,та утре ще домакинствам....ако съумея да си
цитирай
9. hloris - ...
02.06.2019 22:23
да съумея да си направя сиропа от бъз,и да гоня ягодките да отиват в буркани,изобщо се чудя дали да ги слагам в буркани,или да ги поръся със захар,и хоп във фризера...юни е много "тежък""месец....плодове в изобилие...ягоди,череши,кайсии....грах,просто ми минава като някакъв си сън месеца...след това джанки,малини....а аз нали обожавам плодовете/нямам насита/...нямам насита да си затварям слънце за зимата,но пък е много както казва Веси удовлетворително като видиш плодовете на труда си.

А,днес докато си почивах слеобяд малко,четох за гюлова ракия как се приготвя,е такава не съм пила...имам един комшия който прави ракия от цвят на акация представи си....и това не съм опитвала,а съм като едно голямо дете...искам всичко да зная и да пробвам.
цитирай
10. emelika - Цветно сърчице!
03.06.2019 12:22
Всичко правя на око. Водица - да покрие, захар - докато престане да се разтваря, на около 2 литра прецедено - 1 аспиринче.
Много хубаво, че бъзът ти е баш пред портата - гони негативите.
Гюлова ракия да те черпят в розовата долина! Но тя става от всичко - дори от картофи. И е по-мека "къпана".
Ако сложиш червени или лилави се получава много хубав цвят. И от "Дон Жуани" става, но как да отнемеш от храста тази красота. От всяка ароматна роза може.
Ягоди и малини затварям без да добавям вода. Пълня бурканите с плод, покривам със захар, като преспят се слягат и пущат сок. Приблизително от 3 буркана стават два. Само кипвам за затваряне на капачките. Преди употреба разреждам с вода по вкус. Плодовете остават плътни, не разкашени и ароматни. И не се консервира
вода. Но най -добре във фризера. Намачквам ги със захар, за да изгоня въздуха и ги слагам във кутии. Внукът изяжда по цяла кутия къпинов сладолед сам - така го нарича.
От плодовете на бъз правя сок и сироп за зимата. Оронените дръжки изсушавам за чай. Същото и с аронията.
Допълнително ще ти напиша и какъв чай приготвям за зимата, че трябва да излизам. Пробвалите го харесват много, но си има технология, която се доближава да направата на скъпите японско-китайските чайове, но е с повече наши си билки.
цитирай
11. emelika - Сърчице,
03.06.2019 12:27
Ще бодна резници от гюл да ти вкореня за есента. Щом си по софийско децата ще минат да ти ги донесат като идват. Ако имам от каквото нямаш, ще ти дам.
цитирай
12. hloris - Eлена,много ти благодаря...мисля да се възползвам от предложението ти
03.06.2019 23:48
emelika написа:
Ще бодна резници от гюл да ти вкореня за есента. Щом си по софийско децата ще минат да ти ги донесат като идват. Ако имам от каквото нямаш, ще ти дам.


кажи ми как ги вкореняваш тези резници,защото тук една жена има нещо уникално като розов храст,но цветовете и,защото е роза,е като цвета на хортензията,с много цветчета ,сбрани в една топка,и искам да си я захвана...
Прочетох ти коментарите и двата,много ме заинтригува с твоя чай,надявам да го споделиш с всички,които четат тук...
аз нямам много храсти,да не кажа никакви,а и градината ми някъде около 350 кв м....напролет,като изора,ми се вида голяма, а после се чудя къде какво да сложа....тази година ми донесоха целогодишни малини,искам да имам и целогодишни ягоди,но най-мноого ме вълнува овощарството,наред с цветарството,мечтта ми е някой ден да си имам собствен цветарски бизнес...в началото на Дондуков в София,като тръгваш надолу посока паметника Левски,има страхотен цветарски магазин---аз като вляза там напрово се прехласвам....все едно съм в някакъв си друг свят...интересува ме и също здрасловния начин на живот,затова ще те помоля,то пиши тук под формата на коментари за каквото се сещаш.

а,имам алпинеум,който ще го пръскам с препарат против тези декоративни ягодки,просто не мога да се справя с тях....и евентуално след това отново ще го засаждам....тук,до нас близо,има един разсадник "зелена пролет"....познаваме се със собственика му,та Стефан ми препоръча да направя именно така...ако знаеш метод без препарат как да се справя с този проблем,то ще ти бъда направо задължена.

За останалото....искам от всичко по много....обекщали са ми да ми дадат смокиня,но ще видя дали ще я опазя от студовете тук.

Пиши за твоя сок и сирап от плодчетата на бъза....за него съм чела ,че е един от най-могъщите имуностимулатори....от този дървесния вид ли се берат плочетата,защото зная,че единия бъз,предполагам тревистия,е отровен като плод....те птиците ще ми покажат най-добре,
храстите ми са сред любимите
цитирай
13. hloris - Елена,
03.06.2019 23:50
а живи камъчета имаш ли?
цитирай
14. emelika - Слънчево сърчице
04.06.2019 12:45
Тази година посях семена от живи камъчета и поникна само едно. Обичам и саксийните, но зимата ми е проблем с мястото, затова съм се ориентирала към многогодишни. Поръчвала съм си някой неща от "Зелена пролет".
Бъз е само храстовидният, тревистият е бъзак - използва се ,но ограничено.
Розите се прихващат лесно от резник с дебелина на молив. Оставям 2-3 листенца, накопавам земята с пясък, боча ги и отгоре слагам буркан. Следиш да не пресъхва. До есента е вкоренено и го пренасяш на постоянно място. Вижда се как раззеленява през буркана. Ако смокинята ми избие до есента ,ще ти извадя издънка. Сортът се е аклиматизирал за балкански условия, но не знам точно какъв е. Прихванах го от издънка на съседите. Бялата и Мичуринската също родиха, но две зими ги завивах с найлонов чувал. Така правя и с дафиновият лист.
За чая - наближава му времето - прясно набрани / в същия ден, преди обяд, но след изгрева/ листа от ягоди, малини и къпини, мента, риган и звъниче / от последните две по-малко/. Слагаш в шепка от всичко. Най отдолу е най-голямото листо.От ментата по 2,3 листенца. Претриваш с въртеливи движения и правиш фитилчета, да са понамачкани .После режеш фитилчетата напречно на охлювчета. поставяш ги в тенджера с капак. Преспиват. Трябва да се усети едва доловима начална ферментация. Разстилаш на сянка до пълно изсъхване. Затваряш в буркан с уплътнение , да не влиза вече въздух и прибираш на тъмно. Запарка /не вариш/ и пиеш. Ще ти хареса.
цитирай
15. hloris - Eлена,жалко....за живите камъчета
04.06.2019 19:52
аз щях да си купя,но...се бяха изчерпали...
относно чая,то си е наистина цяла сложна технология...от всички изброени продукти имам всичко,изключвайки ригана и звъничето....риган май гледах на пазара скоро,поне зрително ми се е набило в паметта....аз направо съм луда на тема цветя....покрай тях дори забравям да ям,толкова са ми на сърце...тук,при нас гледах орлови нокти,и още един интересен храст,който виждам за пръв път...пъстро обагрен,с дървидно стъбло,все едно е един мини -бонсай....жената каза,че са го купували в някакъв разсадник,когато са ходили на море.Рашкошен е....аз си пазя едно място за магнолия,но намеря ли си от него,веднага го слагам на нейното определено място.
имам две енциклопедии за стайни и градински цветя,но за храсти не съм запозната али има такава....
Дафинов лист....как го захвана пък него,той е известен със свойството си да отпуска нервното напрежение...но храста ми е все пред очите....мога някой ден да прескоча до Ботаническата градина,или пък да отида до оранжериийте на БАН....

И аз съм като теб....нямам много стайни растения,и защото есента ми е много трудно прибирането им,докато им намеря място....имам изба,но в нея най-добре се съхраняват сандъчетата със сакъзчетата,и то тези ,които са на прозорчетата...облицовано е цялото в камък,и е доста студено,и влажно....точно като за изба си е...
сега си насадих тази пролет и нова лозичка,да съм жива и здрава да я кача на скелето,и да дочакам плод....аз наистина съм като децата искам всичко да мога и да знам
цитирай
16. emelika - Последното ти изречение важи и за мен
05.06.2019 12:21
Риган и звъниче при мен още не са цъфнали, а трябва да са пресни, не ланшни. Всичко бера преди обяд и претривам същия ден, дори веднага след набиране. Ако имаш възможност се разходи до някоя поляна. Чистите билки имат различен аромат, вкус и качество. Не се знае бабите кога, как и откъде са ги брали.
И при мен цветята и растенията са не просто слабост, а страст. Напоследък се ориентирам към многогодишни цветя с допълнителни екстри - да бъдат освен красиви и употребяеми. Затова обичам да изучавам тайния им свят . И той наистина се открива все по удивителен. Например бураго-то има красиви листа и
синьо-лилави цветчета , а листата му в салата придават краставичен вкус. Посят до домати стимулира по-бързо зреене, подобрява вкуса им и пази от вредители. Но това е само един пример. Всички фритиларии / ведрици/ излъчват от корените си вещество от което къртиците бягат, но не пречи на другите растения и почвената фауна. Една само хвойна ще почисти пространството около дома от вредни влияния, като ги неутрализира в себе си. Ехинацеята и овесения корен, освен другото са и красиви цветя...
Ще ти прихвана от храстите хималайски шоколад /плодчетата му очароваха една сладкарка тук/, френско и немско грозде, дафинов лист и няколко вида рози. В "Зелена пролет" имат много хубав сорт камчатска лоницера. Имах, но си взех от тях още една, защото не са партенокарпни. Тяхната е по хубава от тази, която имах. Вече им изядохме плодчетата. Мисля, че пак от тях си взех къри и шлемник байкалски, както и разноцветен равнец. Имат хубави неща, щом ги познаваш. Разгледай им сайта. Имам три вида акебии /шоколодови лози/. Всяка час от тях е използваема. Но вече втора година имам голям проблем - птиците изкълвават цветовете и не мога да им опитам плода. Та ако знаещ или намериш нещо за безвредна защита - кажи.
Имам различни видове ягоди и малини, включително и много полезната черна. До есента ще доуточняваме какво да ти пригласям.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hloris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2196080
Постинги: 1192
Коментари: 5412
Гласове: 17876
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031