Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2013 09:00 - ОБИЧАТЕ ЛИ ЕСЕНЦИИ
Автор: hloris Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 8698 Коментари: 41 Гласове:
29

Последна промяна: 26.03.2013 09:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
      Сентенциите са есенцията на живота!
     
      ИСКАМ ДА ВИ ПОПИТАМ КОЯ Е ВАШАТА ЛЮБИМА ЕСЕНЦИЯ,
        КОЯТО НЕ БИХТЕ ЗАМЕНИЛИ ЗА НИЩО НА СВЕТА,Т.Е. ВАШЕТО
        ЖИТЕЙСКО КРЕДО,И ТО КРЕДОТО ПО ПРИНЦИП ОГРАНИЧАВА
        ЛИ НИ В ПРЕСЛЕДВАНЕТО НА НАШИТЕ ЖИТЕЙСКИ ЦЕЛИ,
        ИЛИ НИ ПОМАГА В ПРЕСЛЕДВАНЕТО ИМ.
        ВИЕ КАКВО МИСЛИТЕ В СЛУЧАЯ?
        И ЗАЩО СТЕ СИ Я ИЗБРАЛИ ТОЧНО НЕЯ?!
        пп.Ще ми бъде интересно да чуя вашите мнения по темата.
        Блогът е отворен за дискусии.
 
     
       
      






Тагове:   аромат,


Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hloris - Хайде аз като домакиня да започна с моята:)
26.03.2013 10:02
"Прави каквото трябва,пък да става каквото ще."
И още една:
"Животът е учител,който поставя най-безпристрастните оценки."
цитирай
2. travell - ще вметна само едно изречение !
26.03.2013 11:02
Дори и да не вярваш в бог, живей така, все едно че той съществува !

Ако всеки се придържа към горенаписаното, животът ще е много по-лек и човечен, поне според мен.
цитирай
3. vania23 - Всичките ги обичам :)
26.03.2013 11:05
Но, за съжаление, се сещам в момента за една -
Човек и добре да живее, умира, и друг се ражда.
цитирай
4. shsavov - А моето е в резултат на опита:
26.03.2013 11:24
Човек и добре да работи, накрая се пенсионира. И разбира колко много време в работа е пропилял.
цитирай
5. vania23 - хе хе :)
26.03.2013 11:35
shsavov написа:
Човек и добре да работи, накрая се пенсионира. И разбира колко много време в работа е пропилял.


освен ако не умре преди да се пенсионира, каквато е новата тенденция :)
цитирай
6. hloris - Ваня сетих се за още две,когато прочетох твоята:
26.03.2013 12:08
"Живей така,че когато умреш и гробарят да плаче за теб"
Или:
"Всеки миг от живота ти е дар от Бога,не го пропилявай напразно."
цитирай
7. kanibal - Моята е особена: Смисълът на ...
26.03.2013 12:44
Моята е особена:

Смисълът на живота е да не мислиш за смисъла-

Защото всъщност какъв е смисълът на живота?
Няма такъв!
цитирай
8. kanibal - И една любима ми сеkтенция ще посоча ...
26.03.2013 12:50
И една любима ми сеkтенция ще посоча като поет

Ако ми се чете нещо хубаво, сядам и си го написвам, мисля че е от Стайнбек;)

Никакво четене не може да се сравни с удоволствието ти сам да напишеш нещо.
цитирай
9. hloris - Мдам...имаш право,Канибале,
26.03.2013 14:01
животът е най-хубавата есенция,но дали успяваме винаги да уловим
аромата му,отдавайки прекалено много значение на себе си?!

Относно втората,Стайнбек е имал самочувствие,и май те е заразил с него:))
цитирай
10. hloris - 4.shsavov
26.03.2013 14:05
да,така е,твоето е изстрадана житейска философия.
цитирай
11. hloris - 2.travell
26.03.2013 14:08
Истина е,друже,но интересно защо толкова малко я прилагаме в практиката.
Ако го спазваме това правило,то светът щеше да бъде просто късче от Рая.
цитирай
12. cinderellathespy - Моята е тази :
26.03.2013 14:40
“Be the change you want to see in the world.”
Mahatma Gandhi

Наистина трябва някой ден да стигна до Индия...
А моето мото си го осъществявам ежеминутно :)
Усмивки и хубав следобед! :)
цитирай
13. zemela - Имам много любими сентенции, но в ...
26.03.2013 15:25
Имам много любими сентенции, но в момента се сещам за две. "Всичко свое нося със себе си" на Биант и "Ако няма друг изход, намери друг вход". Поздрави, Хлорис!
цитирай
14. pvdaskalov - Нямам любима сентенция...
26.03.2013 17:10
Имам такива, които помня и които не помня. Само от писмата на Сенека са поне 20. Ами Марк Аврелий, Квинтилиан и Цицерон, Витрувий? Средновековните мислители... Няма сентенция, която да покрие всички аспекти на мъдростта. Обичам и афоризмите, ако решим да ги отделим в специална категория. Възторгва ме Станислав Йежи Лец, който казва (Това се сещам в момента!): "Когато маймуната се огледа в локвата и се разсмя на своя образ, тогава се роди човекът." Запомних го този афоризъм и оттогава никога не се надценявам. Благодаря за провокативния постинг, Хлорис. Бъди жива и здрава! П. В.
цитирай
15. casus - Хм...
26.03.2013 17:46
Всеки човек си има по няколко любими кратки фрази, които са му като пътеводители в живота. От майка си(вечна й памет) помня тази:
"Където те мразят, не ходИ.
Където те обичат, не честИ"
(българска народна сентенция)
:)
цитирай
16. hloris - &cinderellathespy
26.03.2013 18:39
Прекрасна мисъл,защото светът го изграждаме ние,хората,т.е.всеки трябва
да започне промяната от себе си.
О,Индия е и моя отколешна мечта,дано я осъществим и двете!
Прекрасна вечер ти желая!
:))
цитирай
17. hloris - &zemela
26.03.2013 18:44
Хубаво е човек да се приема такъв,какъвто е,с всичките си качества и
недостатъци.
Ха,интересна втора мисъл.Значи решението е просто в търсенето,а защо не и в
размяната на изход-вход...няма невъзможни неща!
Хубава и топла вечер!
:))
цитирай
18. hloris - &casus
26.03.2013 18:47
Какво да ти кажа,човече,освен че твоята майка е била наистина мъдра жена.
Позволяваш ли да ги присъединя към моята палитра от есенции?
Топла и наситена с уют вечер!
:))
цитирай
19. alchemist - Човек има един живот.
26.03.2013 21:30
Aко не гори в него, за какво му е?
цитирай
20. paciencia - Привет, Хлорис! Моята е взета от ...
26.03.2013 22:36
Привет, Хлорис! Моята е взета от Библията." Не прави на другите това, което не искаш да направят на теб!"(макар, че това неправене е малко пасивно).Аз си добавям: Прави за другите това, което би искал да направят за тебе.
цитирай
21. hloris - &аlchemist
27.03.2013 08:11
Тук си напълно прав...
Изгори,за да светиш,но свети със собствена,неотразена светлина!
Страхотен ден ти пожелавам!Изгарящ!
:))
цитирай
22. hloris - &paciencia
27.03.2013 08:16
Привет и от мен!
Да,тя е и от моите любими.Да,твоята добавка предполага към действия,
затова ми харесва много,много повече.Да я следваме нея,всеки божи ден!
Прекрасен откъм емоции и най-вече дела ден ти желая!
:))
цитирай
23. comfy - Добро утро! :)
27.03.2013 08:34
Docendo discimus!... Харесва ми, защото показва динамика, която наистина съществува, а освен това може да се интерпретира и в преносен смисъл.

Поздрави и хубав ден! :)

к.к.
цитирай
24. hloris - &comfi
27.03.2013 09:01
Добро да е!:)
Чудесна мисъл,защото предразполага/предполага/,че ние се учим от
всичко,което ни заобикаля,всеки миг,всеки час от своя живот...
Чрез ученето може би да се докоснем до Познанието,което предполага
развитие,а не застой.

Прекрасен ден и от мен!
:))
цитирай
25. sande - Тази река ще преминем когато стигнем до нея ...
27.03.2013 09:11
Не посочвай с пръст селото, което се вижда насреща.

И най-любимата ми:

Като се лъжем трябва да си вярваме.
цитирай
26. hloris - &sande
27.03.2013 09:33
Здравей и добро утро от мен!
Хм...интересни мисли...на човек врял и кипял в живота.
Личи си,че са просто изстрадани истини.

А,това с лъжата не ми харесва,честно казано,защото МРАЗЯ
лъжата под каквато и да е форма,може би защото е доста разпространена
в наши дни.Може би и затова сме на този хал.

Да,реката,заветната бленувана река.Ами да си пожелаем успешно пътуване до
нея,най-вече аз...А плуването ще го мислим за след това.Стъпка по стъпка е
най-добре.Да бързаме бавно.

С пожелание за ден,изпълнен с пътуване,или може би плуване,ти си знаеш най-добре!
:))
цитирай
27. hloris - &pvdaskalov
27.03.2013 10:17
О,моля за твоята прошка с ръка на сърцето,че съм те пропуснала.
Да,необхватно е морето на мъдростите и афоризмите.
Що се отнася до Станислав Лец,то той има право.С твое позволение си
я слагам в моите любими,за да ми е пред очите.
Надценяването не е за подценяване,защото води винаги към провал.
Мъдър си ти,дано стана като теб.
Благодаря ти за хубавия коментар.Пак заповядай!
:))
цитирай
28. sande - Лъжата е нещо неизбежно, благородно и необходимо ...
27.03.2013 16:24
hloris написа:
Здравей и добро утро от мен!
Хм...интересни мисли...на човек врял и кипял в живота.
Личи си,че са просто изстрадани истини.

А,това с лъжата не ми харесва,честно казано,защото МРАЗЯ
лъжата под каквато и да е форма,може би защото е доста разпространена
в наши дни.Може би и затова сме на този хал.

Да,реката,заветната бленувана река.Ами да си пожелаем успешно пътуване до
нея,най-вече аз...А плуването ще го мислим за след това.Стъпка по стъпка е
най-добре.Да бързаме бавно.

С пожелание за ден,изпълнен с пътуване,или може би плуване,ти си знаеш най-добре!
:))


***

Лъже, който казва, че не лъже.

Става дума за благородната лъжа.

Необходимата. Предизвикана от деликатност и обич към хората.

Повечето от комплиментите са чиста лъжа. Но необходима. И прекрасна.

Помисли, Хлорис.

Емилиян Станев разказва една драматична и сладка ловджийска история. "Виждам заека как бяга между високите треви
и храсти, стрелям, той си бяга, стрелям втори път, той си бяга, стрелям веднага трети път... И заекът подскочи, напсува ме на майка и се просна."
Един от ловците казва: "Бай, Емилияне, как така с два куршума стреля три пъти?" А Емилиян Станев: "Гледайте го, бе! Калпав човек? Стрелял съм три пъти. Ами ще стрелям колко пъти си искам." И добавя с усмивка: "Като се лъжем, трябва да си вярваме."

Спомнете си Благолаж от разказа на Елин Пелин "Косачи".

Хлорис, умирам да те излъжа. И да ти бъде хубаво.
цитирай
29. makont - "Ако не си накарал някой да се усмихне днес,
27.03.2013 17:01
значи напразно е минал денят ти". Бъди усмихната и ти!
цитирай
30. monaliza121 - Харесвам една английска мъдрост: ...
27.03.2013 18:48
Харесвам една английска мъдрост: "Никога нямаш втори шанс да направиш първо впечатление", но имам и лично моя есенция: " Не прави неща, за които трябва да се извиняваш."
цитирай
31. hloris - &monaliza121
27.03.2013 19:18
О,миличка,къде ме заби:DD
Ако трябва да бъда искрена,никога не съм ги разбирала англичаните,
особено чувството им за хумор.
А,твоята ми пасва,позволяваш ли да си я лепна на тавана,та когато си
лягам вечер,да си я повтарям като мантра.
Благодаря ти за включването,зная,че си ми умница ти!
Хубава от към емоции вечер!
:))
цитирай
32. hloris - &makont
27.03.2013 19:38
Хубаво нещо са усмивките,мдам...много ми харесват просто
защото силата им,когато са искрени,е...просто убийствено заразителна!
С пожелание за една усмихната вечер и нощ!
:))
цитирай
33. hloris - &sande
27.03.2013 19:44
Лъжи ме ти,лъжи,аз притварям очи и те слушам,
вярвам в твоите уж благородни лъжи,но защо ли,
защо проклетото сърце те не слуша...

Не трябва да бъркаме благородната лъжа с лицемерието,
нали така,скъпи ми приятелю?!
Тук мисля,че няма две мнения по въпроса,съгласен?

Пожелавам ти все пак да не ти се налага да употребяваш
често благородни лъжи,защото те са признак на съжаление,
а кой обича да го съжаляват.Нима не съм права,sande?!
цитирай
34. ikra - Интересна тема :)
27.03.2013 23:05
Аз имам една, която не само че ми харесва, но се старая и да се придържам към нея. Те са наставление на Пророка Мухаммед, което гласи: "Нека онзи, който вярва в Бог и в Сетния ден, да не огорчава съседа си. Нека онзи, който вярва в Бог и в Сетния ден, да почита госта си. И нека онзи, който вярва в Бог и в Сетния ден, да каже добро или да замълчи!" Спокойна вечер :)
цитирай
35. hloris - &ikra
28.03.2013 08:32
Добро утро и благодаря:)
Просто плод на случайно хрумване.
Не ни остава нищо друго,освен размисъл в/у думите на Мухаммед,
/Бог/,защото той е един за всички хора,и да следваме ПЪТЯ,НАЧЕРТАН
от него,защото той Е велик.
Хубав и успешен ден от мен!
:))
цитирай
36. sande - Лицемерието не е лъжа. То е престъпление ...
28.03.2013 10:17
hloris написа:
Лъжи ме ти,лъжи,аз притварям очи и те слушам,
вярвам в твоите уж благородни лъжи,но защо ли,
защо проклетото сърце те не слуша...

Не трябва да бъркаме благородната лъжа с лицемерието,
нали така,скъпи ми приятелю?!
Тук мисля,че няма две мнения по въпроса,съгласен?

Пожелавам ти все пак да не ти се налага да употребяваш
често благородни лъжи,защото те са признак на съжаление,
а кой обича да го съжаляват.Нима не съм права,sande?!


***
Има хора, много строги, сериозни.

Не вярвай им. Лицемери одиозни.

Ще ти подаря още една сентенция, драга ми Хлорис:

Близките ни хора нямат недостатъци. Имат особености.
цитирай
37. hloris - 36.sande
28.03.2013 10:27
Съгласна съм.
Как беше:
"Уважение всекиму-доверие никому."
Просто за доверяването разчитам на интуицията си.
Все пак съм жена,Санде,дано не ме подведе.

Относно твоята сентенция,хайде да я"пипна" малко:
Особеностите не са недостатъци-те са по-скоро нашата
индивидуалност.

Хубав ден ти желая,най-вече топъл!
:))
цитирай
38. sande - Да бъдем здрави и непоправими!
28.03.2013 11:32
Не се отбивай от себе си. Даже себе си да срещнеш по пътя - не се отбивай!
Йордан Радичков

Към творците:

Пиши до тогава, докато твоите недостатъци не се превърнат в твои особености.

Един велик писател

Кога една народна песен става "народна"?

Когато творците и умрат в нея. Когато песента им стане гроб.

Тогава никой не си спомня кой я е създал. Той не е жив вече, но живее в песента.

/Това съм си мислиаз аз, понякога./
цитирай
39. hloris - &sande
28.03.2013 11:40
"Не се отбивай от себе си. Даже себе си да срещнеш по пътя - не се отбивай!"
Йордан Радичков

Това ще го запомня определено.
Живи и здрави,Санде,останалото както и когато дойде.
Благодаря за мъдрите слова,наистина благодаря!
:))
цитирай
40. sestra - Малко ще ти се види мъглява, но това е моята есенция:
29.03.2013 16:28
" Няма цялостност без тъга и копнеж. Мъдрост без доброта и знание без трезвост са безполезни." И още малко нюанси към нея, пак от дон Хуан.
цитирай
41. hloris - 40.sestra
30.03.2013 09:04
Няма мъгливост според мен,защото дон Хуан е уловил онези нюанси от палитрата
на човешката душевност,които се оказват чара и,придават и онази уникалност,неповторимост и завършеност като картина на да Винчи.

Тъгата,копнежа към доброто,знанието,съчетани с нашата трезвост,ни позволяват
да "нарисуваме,изваем картината на нашата душевност.

Страхотна есенция,с благодарност,че успях да вдъхна от аромата и!
:))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hloris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2216530
Постинги: 1192
Коментари: 5412
Гласове: 17924
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930