Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.05.2014 00:29 - "Трябва" да стане "искам"...въпроса е как?
Автор: hloris Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1828 Коментари: 9 Гласове:
11

Последна промяна: 03.05.2014 19:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
       МОЛЯ,за ВАШЕТО ВНИМАНИЕ!
 Вълнува ме как може едно "трябва" да се превърне в "искам"?!
И с какво и как се постига това?!
С мотивация?!
С желание за промяна-осъзнато ли да бъде то или не?!
С потребност от промяна?!
Всъщност къде е тънката черта,където желанието се трансформира в потребност,а потребността е породена от желание най-вече,или вече от невъзможността,или по-скоро от нашето нежелание да продължим по стария начин,колкото и болезнено,трудно,и мъчително да бъде това за нас?!
"Трябва" всъщност не е ли просто една патерица,на която се подпираме,крием нашият страх да правим това,което искаме?!
И къде е скрита разликата между "трябва" и "искам"...
И в това "трябва" не удавяме ли/образно казано/ нашите мечти и желания,които са нашето "искам"?!

Моля ви,умолявам ви да поразсъждаваме заедно в/у тези две понятия "трябва" и " искам",защото всекидневно,ежечасно,и ежеминутно се изправяме пред тази вечна дилема,разпъваме се на кръст м/у "трябва" и " искам",а това,това ни обърква,кара ни да се чувстваме не такива,каквито всъщност сме,а такива,каквито очакват да бъдем другите от нас...
И как да постигнем баланс м/у тях двете?!
Изобщо възможен ли е?
И какви са хората,които правят каквото искат?
А хората,които правят това,което трябва?
Искането само по себе си не крие ли голяма доза егоизъм,и задоволяване на нашия "Аз"....а пък"трябва" не ни ли ограбва,не кара ли нашият "Аз" да страда,защото му налагаме насилствено неща,които не отговарят на нашите желания,на нашите искания?!

Въпроси,които много силно ме вълнуват...ще бъда безкрайно щастлива,ако заедно ми помогнете да открием отговорите им...
Разчитам на задълбочени,и най-вече много обмислени дълбоки коментари,защото за мен това е много,много важно...Предполагам,че за вас също,защото животът ни непрекъснато ни разпъва на кръста "трябва" и "искам".

Всеки божи ден си повтаряме: "трябва","трябва","трябва"...
А остава ли ни време от това "трябва" да дадем път на "искам"?




Гласувай:
11



1. nikikm - hloris,
03.05.2014 00:45
трябва не кореспондира с искам.По-скоро,въпреки.."Искам" е първосигнално! Често без връзка със съзнанието!"Трябва", съществува при изградена, осъзната личност!И е с различна мотивация! Това е според мен,а аз в никакъв случай не съм специалист
цитирай
2. getmans1 - Дявол да го вземе hloris, така си го разчепкала въпроса че за пети път го започвам само заглавието :)
03.05.2014 02:41
Аз пък мисля че „искам“ и „трябва“ са в много тясна връзка от гледната точка от която ни молиш да погледнем на тези две думички. И така погледнати те вече не са просто думи а понятия или по точно осмислени действия които ние вече можем да манипулираме в наш интерес. Като казвам манипулиране аз имам в предвид промяна на вътрешната ни нагласа т.е. промяна на мисленето ни а тази промяна си е лично наша работа и повярвай ми, не е трудно за постигане.
Даже не можеш да си представиш колко е лесно, променяш си мисленето само за едно нещо което ти тежи да го вършиш и докато осъзнаеш ефекта ще разбереш че вече си разширила обхвата и върху другите „трябва“.
цитирай
3. rumyn - А остава ли ни време от това "трябва" да дадем път на "искам"?
03.05.2014 09:00
ели, по друг начин ще се опитам да обясня моето мислене ....
при мен почти не използвам думата трябва. защото аз в момента в който се изправя пред дилема нещо да се свърши или не първо си задавам въпроса : искам ли?
и после си задавам въпроса: ако го направя или не направя какво губя и какво печеля? и от дългата колона на какво губя се само убеждавам, че все пак искам да го направя , защото загубите, ако не го направя ще са големи. тъка думата трябва се трансформира в искам.
ето и пример-
не исках да идвам в силистра, че много се нервя от сестрите си. но като разнищих случая и поразмислих , промених решението си в отивам на силистра :)
родите ли те ми не са виновни че сестрите ми мразят себе си до толкова че го изливат върху мен :) а миналата седмица бях категорична- няма да ида там! не искам. и вчера се качих в колата защото вече бях решила че все пак искам да отида...
трябва е - наложително действие което не търпи възражение .
искам - е пожелателно действие което търпи промяна.
според мен де! то в личен план е лесно да се трансформира думата трябва в друга. но когато се обяснява на някои какво е нужно да извърши или не. е много трудно да се замести с ти искаш. защото е нужно да убедиш събеседника до такава степен че той сам да реши- аз искам да се случи тъка :)
/това се нарича май ,:) манипулиране на чуждото мнение?/
ох май много сложно говорих! дано не съм:( сънена съм още :)!
п.п.
забелязали ,че нито веднъж не съм я използвала тази дума? тя простичко казано не фигурира в речника ми, май?
цитирай
4. emi1ts - Има и други думи hloris!
03.05.2014 17:52
Тези думи например са "желая" "избирам " "мечтая"
Думите са енергия.Всичко е енергия-казват учените
които се занимават в тази сфера!
цитирай
5. mileidi - Привет ,hloris !
03.05.2014 18:00
Думата "трябва" изобщо не я харесвам , замествям я с .... "би било хубаво" :)) Хубава вечер !
цитирай
6. getmans1 - Дами, моля ви!
03.05.2014 22:30
Заместването на една дума с друга си е просто физика, и ако няма никаква мисъл в тази транзакция така да се каже, е все едно да правим компрес на умрелия.
Но пък от друга страна промяната на мисленето / за нещата от живота / не може да стане просто ей така щрак с пръсти и готово, все пак не става дума за смяна на червилото.
цитирай
7. hloris - 6.getmans1
04.05.2014 13:01
Това със заместването на думите и на мен не ми харесва,защото всяка дума има своя
енергиен носител,та така погледнато нещата е най-добре да се назовават с точните им
думи,защото енергията,енергията на думите е...носител на Вселенския Разум,и неправилното им използване е израз на нашата обърканост в случая м/у "трябва" и "искам".

Аз продължавам да си мисля в/у темата,както и очаквам най-вече Вашите коментари,Вашата гледна точка.
С радост ще се опитам да извлека това,което вие ми предавате с вашите мисли под формата на коментари.

Очаквам ви,приятели,по темата:)
цитирай
8. rumyn - getmans1,
07.05.2014 07:05
промяната на мисленето , понеже не става от веднъж, се налага от някъде да се започне нали?
а аз мисля че може да се започне точно с думите които се използват за да се предаде дадена мисъл. има много синоними на почти всяка дума които имат почти едно и също значение, но разликата им е в твърдостта на изказаната мисъл чрез тях. според това дали искаме да сме конкретни или не избираме дума която да опише мисълта която е в главата ни.
езика ни е богат, много богат...
цитирай
9. rokset - Словестната комуникация е много неточна . Твърдението е на Витгенщайн.
09.05.2014 03:19
Доколкото разбирам става дума за желание за личностна промяна ,а не просто за думите и ситуациите в които "трябва" и "искам" си противоречат. От личен опит мога да кажа , че нещата се променят само от личността ,а не от ситуацията. Наложете си например една седмица да не лъжете за нищо. Без "благородни" лъжи ,без затаяване на истини.Ще установите ,че познати ситуации носят различни последствия. И дори ,когато "трябва" се налага над "искам" ,категорично изразеното несъгласие ,въпреки че извършваш "това което трябва" ще ти носи различно отношение и съобразяване от страна на другите.Ставам много пространен. Ще завърша с една дзен мъдрост." Ако преместиш един човек в друг град, скоро той ще се заобиколи със същия вид хора и ще допусне същите грешки и слабости ,като в предишния си живот.Промени човека ,а не града".
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hloris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2228491
Постинги: 1192
Коментари: 5412
Гласове: 17939
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930