Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05.2013 12:21 - Дали Доброто за един е Добро за друг човек??
Автор: hloris Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1647 Коментари: 5 Гласове:
7

Последна промяна: 14.05.2013 11:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Има ли безнравственост в нравствеността?!
И в какво се изразява тя според Вас, ако е
така.Може ли една нравственост да бъде
нещо като рамка,която си поставяме сами,
налагайки си норми и поведение,което не е
е израз на нашата същност?!
Това как трябва да се разглежда-като висок морал
или по-скоро страх от това какво ще кажат другите за нас,страхът да бъдем това,което сме?!
Вие какво мислите по така създалия се казус,
породен от мисълта в блога на dobromirdimitrov?
Нравствеността учи не на това как да станем щастливи,а на това,как да бъдем ДОСТОЙНИ
за Щастие.
Имануил Кант

Очаквам да порасъждаваме по двете теми тук,в моя
блог.Заповядайте с Вашите коментари!

Нравствеността е диамант,който даже да се окаже в
прахта,в калта,то пак си свети със собствена,неотразена светлина.
Диамантите почти винаги ги ядат прасетата,защото те просто ги привличат с блясъка си,който ги кара да изпъкват сред другите камъни....
Горките диаманти:DD
Нравствеността е Щастие,но не винаги в Щастието е
заключена Нравствеността.







Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rustam - Отговорът е много прост
13.05.2013 13:24
и е измислин от началото на Света. Всяко "добро", което е в съответствие с 10те Божи заповеди, не може да бъде "зло" за друг човек.

цитирай
2. hloris - Караш ме да се замисля,и то много
13.05.2013 13:38
колко от нас ги спазват в наше време,в което истината се е превърнала в
разменна монета,с която се търгува,а доброто в повечето случаи отговаря на
хубавата,наша българска поговорка:
"Вместо да изпишем вежди,много често изваждаме очи."
С една дума,нима е възможно да се спазват при тази повсеместна тотална
деградация и разруха,която цари около нас?!
Дали е възможно да оцелееш изобщо,ако ги спазваш така,както са ни зададени в едно
общество,в което моралните ценности тотално и цялостно издишат?!
цитирай
3. travell - :)
13.05.2013 18:01
Извинявай но съм на политическа вълна и не мога да напиша адекватен коментар по темата. Може би ако бях политик щях да те убедя, че и най-неморалното нещо което съм направил е било всъщност много морално и порядъчно, ама видиш ли народа не ме е разбрал...
Прочетох и предишния ти постинг. Каква е тая война дето си поела срещу личните съобщения? Внимавай все пак да не си изродиш така да се каже блога. Остави всеки да пише кой каквото иска...
цитирай
4. hloris - Здравей,travell:)
13.05.2013 18:19
Мисля по въпроса за лс,само той ми е в главата,ще взема под внимание
твоята препоръка определено,но си припомних,всъщност си мислех днес следобяд
какво ми каза един мой познат в реала,а именно:
"Не всеки,който ти се усмихва,ти е приятел."
Ами блога ми е отворен,както виждаш,и лс не мога да ги затворя,нали?!
Май ще отговарям само на хора,които познавам тук,които ми пишат в блога,и от
които имам някакви си впечатления....
Е,не съм чак толкова лоша,нали?!
По-скоро леко сърдита,но на мен бързо ми минава:)))
цитирай
5. traychev - ... :)
15.05.2013 11:16
Ако правим нещо с любов и чисти намерения ... сме на правилното
място в себе си и спрямо другите !!!

"Тънкия" момент е, че чистата любов е безкористна и безусловна,
единствения стремеж е щастието на другата страна и следствието от
него е дълбоко щастие за нас, но второто не е самоцел, а следствие,
тоест и без него пак бихме постъпили така.
Чистите намерения включват отсъствието на Его Аза, отсъствието на
въпроса "какво получавам Аз от цялата работа", на себичния ни
стремеж към щастие/въпреки другите или за тяхна сметка/ и
самозабравата ни като социално същество.
В контекста на казаното е нужно да отбележа, че ако оставяме
другите да ни манипулират им правим доста лоша услуга !
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hloris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2216486
Постинги: 1192
Коментари: 5412
Гласове: 17923
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930