Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2019 00:48 - От кухнята....в градината срещу плевелите
Автор: hloris Категория: Хоби   
Прочетен: 1343 Коментари: 14 Гласове:
12

Последна промяна: 12.05.2019 00:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ето че вече наближава средата на май,който тази година се оказа доста студен и дъждовен...и наред с растенията в градината,които сме засадили,то на воля и с невероятно темпо си растат най-вече плевелите.
Днес се скъсах от работа да плевя и същевременно да засаждам,и си казах защо ли да не си потърся някои безвредни,природни средства в борба с плевелите.

И ето нещо,което открих,като препаратите за растителна защита ги има във всяка една кухня...на който му е интересно да да прочете ето тук
image



Гласувай:
12



1. hloris - И още нещо...
12.05.2019 01:13
ще помоля да ме извинят тези,които са коментирали в моя блог,и не съм им отговорила,но просто имам някакъв проблем с нета от два дни/тази вечер едва успях да вляза за малко в блога/...
Когото се нормализира ситуацията,то ще се включа при коментиралите.
Моля още веднъж за вашето извинение и най-вече разбиране...проблемът е чисто технически.
цитирай
2. nedovolen - Това, което наричаме плевели, са ...
12.05.2019 08:14
Това, което наричаме плевели, са съпътстващи растения.
Унищожавайки ги, не знаем какво правим.
Image читал давно, работает.
Най-нежно ограничаване на т.н. плевели е покриване почвата около растенията със самите тях. Също слама, каква да е трева без семена.
Дълга и хубава тема, но не ми се ”цъка” с пръстчето. Отивам да мулчирам.
:)))
цитирай
3. lexparsy - Поздравления полезните съвети и призива към естественото отглеждане на растенията!
12.05.2019 11:17
И аз ще си позволя да дам естествени съвети срещу плевели.
Ако се придържаме към „съветите на Анастасия“ и :Родовите селища“ бурените трябва сами „да си намерят мястото“ или някои даже да помагат...
Но ако се правят лехи, премахването на бурени е свързан и с удоволствието от естествено физическо усилие :-))))
Прекопаването...!!!
От опит знам, че когато отделиш повече време, докато прековаваш, да раздробиш почвата и даже на ръка да махнеш всяко излишно коренче на бурен, което после израства (докато се чудим от къде) се спестява много плевене.
Помня че баша ми специално за магданоза, пресяваш със сито (от рабица) почвата.
Успех в градинските начинания, и с малко завист от мене в момента :-)
цитирай
4. emelika - Подкрепям nedovolen
12.05.2019 22:15
за мулчирането. Задушава превземащите треви, запазва влагата, почвената микрофлора и фауна. Ако се наръсят и билкови треви, листа и цветове, след дъжд растенията пият укрепваща настойка.
цитирай
5. lexparsy - Да разбира се и мулчирането е най-естествен подход, който забравяме...
13.05.2019 00:09
А някои старци даже съм гледал, с неизползвани имоти, наемат косачи, които събират сеното и го хвърлят до кофите. После след 2 месеца пак!
А едно време всеки двор си е имал Компости, дървени... Слагаш от горе, вземаш от долу.
А на косачите им викам – Абе разпредели го равномерно сеното, и го остави на ливадата беее, че да не растат пак един метър бурени след 2 месеца :-))
Но май нямат нито разум, нито сметка да го правят, че пак да ги повикат!
цитирай
6. hloris - съгласна съм,че е така,че плевейки ние разрушаваме естествения баланс на почвата
13.05.2019 10:22
nedovolen написа:
Това, което наричаме плевели, са съпътстващи растения.
Унищожавайки ги, не знаем какво правим.
Image читал давно, работает.
Най-нежно ограничаване на т.н. плевели е покриване почвата около растенията със самите тях. Също слама, каква да е трева без семена.
Дълга и хубава тема, но не ми се ”цъка” с пръстчето. Отивам да мулчирам.
:)))


даже четох,че по този начин се изтощава самата почва,отнемайки и част от нейната естествена среда.

да,мулчирането е една добра идея,но тук,по шопско,е прието да играе мотиката.
Ако го направя,то направо ще ме сметнат направо за луда.
Виж наблизо тук при мен има ферма за отглеждане на калифорнийски червеи...две момчета се занимават с това,но био торта на този етап не е по джоба на всеки.
цитирай
7. hloris - Ох,Лекси,вече два пъти ми го пишеш това,а аз да си призная честно не съм успяла да погледна...така че виновата като децата:.))
13.05.2019 11:01
lexparsy написа:
И аз ще си позволя да дам естествени съвети срещу плевели.
Ако се придържаме към „съветите на Анастасия“ и :Родовите селища“ бурените трябва сами „да си намерят мястото“ или някои даже да помагат...
Но ако се правят лехи, премахването на бурени е свързан и с удоволствието от естествено физическо усилие :-))))
Прекопаването...!!!
От опит знам, че когато отделиш повече време, докато прековаваш, да раздробиш почвата и даже на ръка да махнеш всяко излишно коренче на бурен, което после израства (докато се чудим от къде) се спестява много плевене.
Помня че баша ми специално за магданоза, пресяваш със сито (от рабица) почвата.
Успех в градинските начинания, и с малко завист от мене в момента :-)


Да,това си е чист фитнес при това на свеж въздух,под открито небе,пък и аз както си имам една вила с много дървета във нея като комшийска,е истинска прелест...копая даже и под звуците на птичи хор.
За мен това не е работа,а просто удоволствие...веднъж даже се шегувахме къде ни минава най-бързо времето....и отговорите са два....в нета и градината.
От днес започвам да стъкмявам бостана....да си изнеса на открито кофичките с пъпеши,дини,краставиците и тиквичките,защото почват да боледуват...искат слънце и повече топлина и светлина...пък ме чакат и домати и разсада с пипера...изобщо ще падне луда работа до края на май...пък след това ще берем грахта....изобщо с една дума сезона се отваря...при малините и ягодите също има работа.

Ингересно не разбирам защо не ми цъфтят дръвчетата,които са вече седемт(годишни....нищо не разбирам от рязане...аз оформих хубави корони,но...явно режа там,където не трябва...дето са заложени плодните пъпки.
А как искам да се науча...
цитирай
8. hloris - Елена,тук при нас,в шопско,този метод не е много актуален
13.05.2019 11:31
emelika написа:
за мулчирането. Задушава превземащите треви, запазва влагата, почвената микрофлора и фауна. Ако се наръсят и билкови треви, листа и цветове, след дъжд растенията пият укрепваща настойка.


Представям си във въображението да го направя,и знаеш ли каква ще бъде първата реакция тук...тази тотално се е смахнала,ето,мързи я и да копае...

Тук,при нас,или се копае,те. прави стандартна градина,или се засява тревни площи...или се прави микс от двете...методът мулчиране не е много популярен
цитирай
9. lexparsy - А аз досадно пак ще споделя...
13.05.2019 12:55
Най добрата „тревна площ“ е обраслата с комбинирано... Примерно райграс, детелина, иглика и всякакви други, които се самоподдържат. Почти няма нужда да се косят... детелината и тревата си живечт много комфиртно заедно.
Виждал съм дворове на „неподдържани къщи“ с най красивите ливади, особено на пролет. А и растат, там където ТЕ ЗИ ЗНАЯТ всякакви непредполагаеми билки.
Примерно, щях да го шамаросам един приятел, дето почистил да помогне и изскубал цялата маточина, от която, заедно с листа от касис и малина става страхотен чай сутрин...
А за подрязването на дръвчетата... моля, питай някой разбиращ... цяло изкуство е!!!! И различно за различните дървета!
цитирай
10. hloris - Не досаждаш....това е споделяне...аз в моя блог обичам да се "говори",а не толкова да се гласува
13.05.2019 14:10
Та и аз да споделя...тук и това не се котира...вчера стоейки на една опашка в магазин за семена и растителна защита,то случайно разбрах,че има и препарати за пръскане именно на тези растения в тревата....тук тя трябва да е килим,без никакви си отклонения като глухарчета и подобни...косачки има във всяка вора къща,и и много е актуално/набира скорост/ т-нар капково поливане/.
Имам един комшия,който полива именно по този метод.
Маточина,градински чай,мента си имам и аз....да,хубав чай става.
Аз четох м блога на един блогър за чай от смокиново листо и листа т круша....е,пробвах,невероятен е.

Да,дръвчетата са ми голяма грижа....но тази пролет тичах по други задачки,и даже и не съумях да ги пръсна...за тях,четейки разбрах само,че костилкови и семчести се режат по различен начин...и това не ми стана ясно как да се премахват едногодишните клонки,а да се оставят двугодишните такива...а на следващата година какво правим,след като сме изрязали едногодишните,т.е. откъде ще имаме двугодишни клонки.
Гледам по нощите клипчета в нета,но овощарите просто си говорят едва ли не сами,без да казват защо режат именно там,а не на друго място.
Много ме е яд,че не мога да хвана именно прословутата технология.
А,и короните били два типа...свободно растящи и вретеновидни...в това поне съм успяла да догоня вретеновидни форми,защото мястото ми е малко.
Хората нищо не правят,и пак им цъфтят дърветата...ето аз по-миналата година си насадих още една ябълка и една череша,и още на първата година ми цъфтяха и завързафа плод...е,и после прочетох,че първата година не трябвало да се додуска дървото да цзавързва плод,защото това забавяло развитието му,т-е. растежа му.
Да,за мен овощарството е тъмна все още наука.

цитирай
11. lexparsy - Миналата година, докато помага за ...
13.05.2019 14:48
Миналата година, докато помага за брането на череши, една възрастна ми обясняваш подробно как се подрязват, различните овошки... Голяма философия и знания е, но ще сгреша, ако разказвам. Просто питай някой с опит...
А за полянката, на мене ми са ми адски смешни новоСеляните и виладжиите, с холивудските си райкрасови килимчета, постлани на готово!
С млечката се сетих, защото съм се борил. Не я харесвам, защото изпива силата на другите треви, и освен на пролет с жълтурчета, няма друга красота, а и се разпрострянява неудържимо с глухарчета и от съседите... Корена е 20 см, и няма вадене...
Моя опит!
Продават един хербезид, който е само за широколистни треви (троскут не чисти). Но детелината унищожава! За това, пълниш една пръскалка (от препарат за прозорци примерно) и с него (по рецепта) РЪЧНО пръскаш само листата на млечката, и каквото там широколистно решиш. Не трябва да вали след това, а и да си прибереш домашните любимци за ден-два...
Уф... пак се разприказвах...
Успешни забавления :-)))
цитирай
12. emelika - hloris
14.05.2019 14:10
Мулчирането изобщо не е актуално, не само при теб. То съвсем без мотика само картофи можеш да отгледаш, но всичко с разсад си иска копането - първа и втора мотика - да дръпне, па тогава мулча, щото докато е мънично иска и да диша.
За овошките златното правило е просветляването на короната - през нея спокойно птиче да прелети. Като си формираш скелетните клонки, всички растящи навътре ги отстраняваш. Но има и дървета, които не се пипат - бадемът и орехът сами си знаят как да си правят короната, равномерна, здрава и красива...
цитирай
13. hloris - Имаш право,Елена!
16.05.2019 00:14
emelika написа:
Мулчирането изобщо не е актуално, не само при теб. То съвсем без мотика само картофи можеш да отгледаш, но всичко с разсад си иска копането - първа и втора мотика - да дръпне, па тогава мулча, щото докато е мънично иска и да диша.
За овошките златното правило е просветляването на короната - през нея спокойно птиче да прелети. Като си формираш скелетните клонки, всички растящи навътре ги отстраняваш. Но има и дървета, които не се пипат - бадемът и орехът сами си знаят как да си правят короната, равномерна, здрава и красива...


За картофите...аз съм ги изтървавала,в смисъл да не успея да ги прекопая,когато е дъждовно ,и те да пораснат толкова,че да не подлежат на обработка....но и аз такава техника имам на засаждане,че със самото засаждане ги загърлям.

Виж интересни факти за ореха и бадема научих...това не го знаех в интерес на истината....аз много искам да си засадя смокиня,но тук зимите са толкова студени,че ме е страх да не измръзне...

Да,това с просветляването,с тази техника съм запозната...при мен това е налице,но пак не се получава...миналата година крушата ми цъфтя за първи път,и роди представи си....а тази година...отново нищо...направо съм отчаяна.
Догодина/живот и здраве/ ще търся някой опитен овощар да ми ги ги подреже,и да ми обясни на място за какво иде реч.
а,четох пак някъде в нета,че причината,една от причините дърветата да не раждат,е са засадени много дълбоко в почвата...доколко е вярно това...не зная.
цитирай
14. emelika - За смокините
16.05.2019 15:21
И при мен е по-хладно - живея в Балкана. Най- зимоустойчива е сорт Мичуринска, но и турската се адаптира, че и един сорт бяла. Средиземноморските сортове и едроплодните са за Южна България. но докато поотраснат, зимата е добре да ги завиваш. Аз забивах по две колчета докато бяха по-малки и мятах върху тях найлонов чувал и го затисках с пръст или камъни. Вече поотраснаха и тази година не съм ги завивала. Още на следващата година след засяването родиха. И то доста обилно. По добре е да не ги оформяш като дърво , а да са си храстовидни.. Есента ги позатрупваш с оборска тор. Растенията, като и човека подлежат на каляване - упоритост и постепенност.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hloris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2195632
Постинги: 1192
Коментари: 5412
Гласове: 17875
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031