Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.03.2020 17:27 - Династията на Юстиниан Велики
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3094 Коментари: 11 Гласове:
29

Последна промяна: 29.03.2020 17:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Династия е условно понятие Все пак има връзка между императорите, но наследяването не е по първа линия при никой от тях!  В най - добрият случай императорът е племенник или зет на предишния владетел, осиновен или обявен за съимператор

                                                            ЮСТИН ПЪРВИ
                                                                 /518- 527/

Всъщност, той е родоначалникът на династията, но върховенството се приписва на племенника му Юстиниан по две причини: Юстин е бил неграмотен и дворцовата работа,кореспонденцията, е вършел Юстиниан . Юстин подписвал с плочка, в която бил издълбан надпис- леги, че е запознат! И другата- Юстиниан има забележителни постижения в управлението си!
Юстин е ярък пример ,как мутра от ранното Средновековие силово може да се добере до властта!  Посвещавал съм му  постинг, ще спомена само,че е забелязан от императора на борби!  Впечатлил го е със силата си и с ръста си !Привлича го в гвардията си, на която става и началник Юстин не се стеснява силово да се домогне до претенциите си Има конспиративна теза ,че така е станал и император?
Роден е в село Ведериана, намиращо се в околностите на днешния Ниш/ Найсос/Относно произхода му има различни мнения-славянин?, трак ? Натежава трак!
Но като се има предвид ,че и едните и другите са в основата на нашия произход, може да го считаме за наш човек !
Към края на живота си Юстин привлича за съимператор Юстиниан, който и без това върши квалифицираната работа в двореца!  Той е син на  негова сестра .Юстин няма деца от брака си, не оставя пряк наследник.

                                                     ЮСТИНИАН ПЪРВИ
                                                                /527-  565/
Роден е в същото село,в което е роден и вуйчо му .Истинското му име е Управда, ясно какво означава то,  Юстиниан е превод на латински!  За разлика от него е изключително начетен и способен ! Посвещавал съм му постинг, няма да се спирам на подробности Велики е наричан приживе, но не заради лични велики победи .Те са резултат на пълководеца Велизарий/ Белизарий/ Който също е от наш произход!  И на него е посвещаван постинг!  Юстиниан е известен със строителството- Света София е изградена по него време и вече близо 1500 години е една от най-големите световни забележителности!  Юстиниан Велики почти възстнановява Римската импери, включвайки в империята си почти цялото Средиземноморие! Но за кратко
Женен е за цирковата артистка Теодора, известна с това ,че танцувала само с един златен синджир около кръста си?  Но като императрицасе оказала властна и способна ! Подобно на Ливия , давала правилни съвети на Юстиниан ! За съжаление, не оставили наследник .Юстиниан се колебаел между два Юстина- този на сетра му Вилиланция и другият - син на братовчед му Герман?

                                                           ЮСТИН ВТОРИ
                                                                / 565 - 578/

Проблемът с наследството се решава с коварство и със сила
Връх взима племенникът Юстин Но управлението му не е особено успешно Заболява психически В края на живота му управлението като съимператор                                    поема жена му София! Властна и умна, тя движи нещата в империята ! Имат дъщеря, чийто мъж готвят за император Но той загива в Битка!  София има фаворит - Тиберий. Юстин го осиновява и той е следващият император....

                                                   ТИБЕРИЙ КОНСТАНТИН
                                                                 / 578 - 582/

София храни надежди, Тиберий да стане неин мъж и по този начин да управлява вместо него. Но си прави криви сметки. От момента на вземането на властта Тиберий забравя за старото приятелство и постепенно я отстранява от всякъде, включително и от двореца!  По произход, той също е тракиец! От втория си брак има дъщеря Константина, която е омъжена  за Маврикий .Константин умира внезапно, от хранително отравяне, но все пак е успял да посочи за заместник  зет си Маврикий

                                                                     МАВРИКИЙ
                                                                      / 582- 602/

  Известно е ,че е роден в Кападокия. Произходът не му е изяснен, но на база това, че Кападокия в онези времена е заселена с арменци, према се ,че е арменец ? За една многонационална империя подобно твърдение  е несигурна база за произход,  само това може да се каже  !
Маврикий е способен император, но проявява алчност и си спечелва слава на скъперник.  В резултат избухва бунтът на Фока, който накрая  взема и властта! Маврикий е убит заедно със синовете си и брат си Петър
Същата съдба постига и брат му Теодосий, който  му е съимператор от 596 г  Заловен е  с измама и умъртвен

                                                                         ФОКА
                                                                     / 602- 610/
Фока е с неизвестен произход Всъщност той е узурпатор на престола,нищо не го свързва с Юстиниановата династия Лош управник е Има оцелели от Юстиниановата династия,например братът на Маврикий- Герман/ Типично нашенско име, сврзано с тракийския бог Герман/! За какъв арменец става дума? Но опитите за свалянето му от власт  и издигането на Герман са неуспешни ....
До бунта на Ираклий! С чувство за хумор казал на Ираклий , след залавянето си ,обвинил го ,че е некадърник - " Опитай сега ти да управляваш по- добре! Разярен Ираклий/ Хераклий/ заповядал да го обезглавят! Ликвидирани били и всички негови роднини, възможни претенденти за престола

С това се слага окончателен край на Юстиниановата династия, просъществувала близо сто години!












Гласувай:
31


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Постингът е резултат на твърден...
29.03.2020 23:24
Постингът е резултат на твърденията на една много компрометирана особа, Киркор или Къркор ли беше? Твърдяща ,че Маврикий е арменец, както и предшестващия го Тиберий
Тиберий категорично не е! За Маврикий има съмнение, заради това ,че е от Кападокия, която по това време е била заселена с арменци И заради безумните му твърдения относно арменвското величие в ИРИ?
Но един факт компрометира арменското начало на Маврикий, зетът на Тиберий! Има брат Герман, хайде Петър и Павел са библейски имена А Герман е категорично тракийско име, има и такъв бог, Пренесено е и на запад, като Жермен- свети Жермен Футболният отбор носи неговото име-ПСЖ, шампион на Франция! Юстиниан Велики има братовчед със същото име- Герман И той няма как да е арменец!
Така ,че и тук арменската връзка издиша!
цитирай
2. lexparsy - Интересна ретроспекция на дина...
30.03.2020 00:12
Интересна ретроспекция на династията, както и изводи правиш. Трябва да се отбележи, че вековните династии са поддържали кръвната си линиия и чрез подбор на браковете си.
А на мене ми стана интересно, че не за първи път чета за императори, пълководци и други исторически личности, които имат тракийски произход. Не знам дали е правилна асоциацията ми, но Атила покрай броженията си из Източна Европа и Галия и Италия на много места промотира свои управници.
И не знам дали има връзка, но по принцип хуните имат доста покрита и изопачена история, както и не абстрактна връзка със седемте древни български племена...
Лелеей, докъде я докарах, с надеждата някой да осветли невежеството ми :-)))
Поздрави от мене Лео!
   Лекс
цитирай
3. leonleonovpom2 - Странджанският папагалов глиган е ...
30.03.2020 10:00
Странджанският папагалов глиган е отново на линия Нищо не го спире- и папагал е, и глиган едновременно!
Храни се със злоба, папагаловият глиган!
Минусът му го нулирам веднага!
Какво търси тука, няма желъди за него!
Съвсем се е побъркал!
От злоба и завист!

09:07 - rustam Гласувай: +13 - 1
цитирай
4. leonleonovpom2 - Поздрави ,Лекс!
30.03.2020 10:15
lexparsy написа:
Интересна ретроспекция на династията, както и изводи правиш. Трябва да се отбележи, че вековните династии са поддържали кръвната си линиия и чрез подбор на браковете си.
А на мене ми стана интересно, че не за първи път чета за императори, пълководци и други исторически личности, които имат тракийски произход. Не знам дали е правилна асоциацията ми, но Атила покрай броженията си из Източна Европа и Галия и Италия на много места промотира свои управници.
И не знам дали има връзка, но по принцип хуните имат доста покрита и изопачена история, както и не абстрактна връзка със седемте древни български племена...
Лелеей, докъде я докарах, с надеждата някой да осветли невежеството ми :-)))
Поздрави от мене Лео!
   Лекс


Разбира се ,че имаме връзка с хуните Те са резултат от Великото преселение То е свързано с разпада на Кушанската империя Тя е наследник на Македонската Согдийска империя, която от своя страна е наследник на Александровата империя Но това не става автоматически, а в продължение на пет-шест века
Първоначално има голямо преселение от Балканите в посока на Согдийската империя- нужни са хора във всички направления за тази огромна територия- войници, полиция, работници, чиновници Столицата и Согдиана е най- големият град в света тогава И тези преселници са хора от Балканите Твърди се ,че Кушанската империя е доминирана от Българи Тези Българи са основното звено на хуните Конницата им е неотразима!
Така ,че коренът на Аспаруховите Българи е местен - от Балканите. Затова са приети без проблеми Иначе е безумие да тръгнеш и да победиш най Великата армия в момента с част само от Българската ,като имаш предвид ,че местното население при всички случаи ще те посрещне враждебно!?!

Бъди здрав, приятелю!
цитирай
5. nkf - Прав си, че понятието "дин...
31.03.2020 15:17
Прав си, че понятието "династия" е условно и наистина за да бъде използвано, следва да засяга онази форма на власт, която е свързана с господство на определена група личности, свързани по определен признак /обикновено кръвно-родов, но не е винаги не задължително/. Времето, през което царстват Юстинианите, е онзи период от съществуването на Рим, който е характеризиран като "Доминат" и следователно това е именно династичния период / не че римското царство не е също в тази рамка, но така са определили историографите, официалните/. Подозирам - но не мога да докажа, - общоизвестните данни за Юстин, Юстиниан и т.н. техни роднини са доста манипулирани, като са примесени истини с неверни или изопачени данни, плюс и някои откровени лъжи. Трябва винаги да се има предвид следното: църквата е започнала първа мащабни действия по манипулиране, изопачаване, фалшифициране и измисляне на история на държави, народи, племена, личности! Освен това, трябва да се има предвид и друго: за да се изследва въпросът с царете/владетелите, династиите, царската власт, наследяването, трябва да се познава добре един особен дял от правото /той е композитен дял/ - "царското право". Допълнително и при това задължетилно, трябва да се познава принципът на властта - какво е тя по същество, произход, санкция и прехвърлянето й. Заявявам ти, че историците са напълно неграмотни в тази специфика и поради това изводите им, отразени в историческите писания /учебници, студии, статии/ са напълно неверни и направо глупави. Обаче без познание по гореописаното, изобщо не може да се разбере цялостния ход на историята, тенденциите, предхождащи историческия процес.
цитирай
6. nkf - Леоне, към твой коментар 4 и с изв...
31.03.2020 15:22
Леоне, към твой коментар 4 и с извинение, че се намесвам в разговора ви. Една ремарка: "Великото преселение на народите" е една късна фалшификация, изобретена в кабинетите на съчинителите на историята. Преселение, а още по-малко пък"велико" на народите Н-Я-М-А!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Мартине!
31.03.2020 16:54
Аз и друг път съм писал по тази тема, но не общо-за Юстин, за Юстиниан Велики...
За да се върна тук има две причини-да се разведри малко обстановката, да не е една и съща темата-тревожна и другата- да се даде отговор на една нагла персона в блога
Твърдяща ,че сме кривокраки татари, че Македония е била гръцка, никога Българска и ще остане гръцка завинаги!?Арменец, с такава злоба към България, нещо необичайно, дали е в ред?Нормален ли е?
И ,че Тиберий и Маврикий били арменци? В момента в Кападокия, където е роден наистина Маврикий , няма и един арменец, за мостра !Но по времето на Юстиниан областта е била населена с арменци Е, няма как да са 100 в една имерия Единственото доказателство,че е арменец Маврикий, предшественикът му Тиберий категорично не е арменец, а тракиец е, че в областта живеят преимуществено арменци Но Маврикий има и друг брат- Герман, а за това име Ст. Л. Костов, който не е само писател, а и забележителен историк, е доказал по най- убедителен начин ,че произхожда от нашите земи С обичая Герман у нас, с идентичния Калоянис в Румъния и Ярило - в Белорус
Да, съгласен съм с тебе, че има и митология в описанията За да стане Юстиниан наистина съизмерим с най-великите римски императори
Да ,тойпочти възстановява Римската империя, възстановява кръга около Следиземно море
Има и друга аналогия с Август, пренебрегвана
Съпругите!
И двете имат съмнително минало-особено Теодора Омъжени са били ,преди този си брак Пивия е взета дори бременна и поражда съмнение,че вторият син е от Август? Едва ли,Август го осиновява, но без претенции да му е баща Отношенията им са студени!
Теодора е танцувала гола в цирка
Но двете бдят за авторитета на мъжете си и работят за него! Мъжеге се консултират с тях, те дават умни съвети и те се вслушватв тях! Заслугите им са огромни, да да постигнат те това величие

Благодаря ти ,че взе отношение, целта ми беше да покажа ,че в тази династия няма и милигграм гръцко участие, а що се отнася до арменското , то е безкрайно съмнително..
То би могло да се търси в другата значима- Македонска династия, на Василий Първи! Въпреки ,че и там е размито, особено при Василий Втори- пълна противоположност на брат си Константин- Василий-рус, синеок, а Константин-с тъмни очи и черни коси?

Бъди здрав, Мартине!
цитирай
8. nkf - Ами, какво да ти кажа, щом става дума ...
31.03.2020 17:26
Ами, какво да ти кажа, щом става дума за арменец. За арменци се говори само, чрез жанра виц/анекдот и великодушно снизхождение. Да, вярно е, не малко арменци питаят лошо и направо зло чувство към България и нас Българите. За мен арменците са безинтересни и горе-долу не ги различавам от циганите или гърците - ментално са еднакви. Странното е, че в България има политико-медийни кръгове, които се опитват да развиват и насаждат някаква целенасочена арменофилия среб Българите, като даже се използват НЛП формули-заклинания от типа "братята православни арменци", "братски православен народ" и т.н. Така или иначе малоазийци не ми се коментират, а още по-малко пък разни блогови маргинали, принадлежащи на казаната група. Същността на предния ми коментар беше друга, изглежда обаче не си я разбрал и затова ще я повторя, редуцирайки я максимално: 1. Историята на народи, държави и личности е манипулирана от църквата много сериозно, така че официлизираната история конкретно за Юстиниан и династията му е много възможно да е изопачена или в отделни части невярна. За съжаление обаче, не мога да докажа това. Второ: за да се пише по въпроса за династиите, властта и наследяването на властта, следва да с епознава на практика непознатия за историците/ а и з амного други профани/ особен раздел на правната наука известен и като "царско право". Ако с епознава царското прави, то би се отворила друга призма за поглед върху историята, и която призма би пратила по дяволите теориите на академичния планктон.
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Мартине!
31.03.2020 20:39
Разбира се ,че историята е манипулирана и позволява поливариантни тълкувания Първо, източниците са ненадеждни Например , един грък, особено монах, какво описание би дал на нас например? Отделно ,в манастирите ,гръцките духовници масово са унищожавари нашата книжнина И Патриаршеската библиотека, включително , от ВБЦ
А, спомням си, във връзка с похода на Александър и накрая с преселението, наречено велико!
Беше преди поне пет години Зарових се в библиотеката Казах на библиотекарката ,познава ме, че искам книги със заглавия, включващи " История на света" Донесе ми няколко Вниманието ми привлече една От двама английски учени, с внушително представяне- като автори и постижения
В няколко постинга , на база прочетеното от тяхната книга, изградих теза, откъде и какви са тези Българи в Средния Изток!? Че те не са коренно население там Че дълги години са държали управлението на три империи, Александровата и наследилите я Согдийска и после Кушанска ....Авторите никъде не споменават Българи Но отиват там хора от Балканите в течене на векове и се връщат- Българи? Доказано е ,че Българите са европейци Има и доказателства ,че сме от западното Черноморие!....
Спомням си ,че ти остро реагира тогава
Писаното от мен е научно- популярно, не е задължително да представям литература Ясно е, че съм ползвал някаква, не съм го измислил
Не си спомням, Юлий Цезар или Анонимус ми поискаха литература, откъде черпя информация? Ти е друг път са го правили
Посочих коректно книгата и авторите Не последваха възражения от рода , че това са несериозни автори
Е, докато няма окончателно решение, нищо не е сигурно Но знам от сигурен човек, че в Афганистан и в Пакистан, до ден днешен боготворят Българите Сигурен знак, че те не са родом от тези земи!

Да , историците имат проблем Смятат ,че другите науки, както и ти посочваш правото, не им са нужни? Но точно историците са тези, които трябва да разбират и от другите науки, поне малко За да правят квалифицирани изводи И докато не разберат това и не го вкарат в приложение, резултатите им ще са такива!

Бъди здрав!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Тери!
31.03.2020 21:50
Да, и аз узрях за това решение
Що за глупост ,да уважаваш някой, който освен ,че не те уважава ,не заслужава и уважение!?
И както казваш, да умуваш ,как да му отговориш, че да не го обидиш? Въпреки ,че напълно го заслужава!
Трия, даже без да чета Само една уловена дума е достатъчна , да не си губя повече времето!
Дори и да е прилично и възпитано написаното Преди него извинение, нищо друго!

бъди здрава , Гери!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Гери!
01.04.2020 08:49
geridi написа:
Хората остаряват различно. Едни помъдряват, други изкуфяват.
Удоволствие е да се разговаря с хора като теб.


Е, винаги съм наблягал на човечността във взаимоотношенията
Лошото е ,че някои злоупотребяват и спекулират!?
Винаги си добре дошла!
Бъди здрава!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139486
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102602
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031