Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2019 18:09 - Сладко от ягоди....варено три пъти
Автор: hloris Категория: Други   
Прочетен: 1394 Коментари: 18 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ето сега ще ви предложа една рецепта,която не зная де факто какво ще излезе от нея,
защото съм на втория етап от приготвянето и.

Необходими продукти:
2 кг ягоди
2 кг захар
1/2 ч.л.лимонена киселина.

Измивате ягодките,и ги нарязвате на няколко парченца,ако са много големи така както направих аз в случая с моите още снощи.
Заливате ги със захарта...и ги забравяте до сутринта.

Сутринта ставате рано/о,какъв ужас за мен самата/,и ги слагате на огъня да поврат около 20-30 минути...аз в случая ги варих 30,като отпенвах при първото варене.
Сваляте от котлона,и след няколко часа,около обяд правите второ заваряване за същите минути....привечер правите третото,като при него накрая прибавяте и лимонената киселина...наливате горещо в сухи,чисти бурканчета....не се стерилизира в случая.

Мисля,че от тази доза ще излязат около 10 бурканчета сладко от стандартните на олинеза лютеница

пп.Моля,спазвайте точните минути 20 в случая,защото аз сега проверих,и понеже съм ги варила два пъти по 30 минути,то сладкото ми е почти готово.

Сладко е силно казано,но конфитюр с парченца плод както от бурканчетата сладко на cima да....много е сладко,ако ягодките са си ваши,то можете да намалите малко захарта...аз хубаво си сложих в началото 1 кг и половина,но ягодите ми се видяха не толкова сладки,и добавих още захар.

пп.Гледах в Биллата желираща виенска захар,при която сладкото се вари само 4-5 минути,поне така пише на упътването....който иска,може и да опита и с нея...
аз не посмях с нея да работя,пък и не си намерих консерванти на др.Йоткер...и си намерих тази рецепта в нета....

Сладкото е уникално дъхаво и вкусно....ние може би изядохме,пробвайки,едно бурканче,при двете варенета....става прозрачно и...наистина автентично...
домашно сладко.

Опитайте...няма да съжалявате.
Аз мисля да си направя още една доза...този път може би с череши....ммммм...
жестоко става

Запретвайте ръчички....и на работа.

Успех в приготвянето! :))

И после нали си знаете...палачинки задължително.

Ако искате,то споделете и някой ваша интересна рецепта за някакво сладко...все пак навлизаме в сезона на плодовете.




Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. toti55 - Поздрави!
08.06.2019 18:27
Ми, не е честно, трябваше да ми кажеш
да си приготвя палачинки, за да имам
докато чета, :))).
Ако те интересува натурален сироп от ягоди
и не само, драсни ми.
Внимавай със сладкото!

Успех!
цитирай
2. hloris - А,как неволно излъгах....
08.06.2019 18:30
ягодите са ми два и половина кг,освен ако не са ме излъгали на пазара....
Хубавото му е,че се прави поетапно,и не висите на котлона с часове
цитирай
3. tonsun - А ако нямате палачинки, полейте със ...
08.06.2019 19:37
А ако нямате палачинки, полейте със сладкото няколко големи лъжици студено цедено кисело мляко... :)
цитирай
4. tikoev - И черешите закъсняха тази година. ...
08.06.2019 20:23
И черешите закъсняха тази година. Но пък за сметка на това са месести и сочни. Ще стане сладко като от едно време....:)
цитирай
5. lexparsy - Много сладко ми стана в устата, само от въображението, докато чета :-)
08.06.2019 21:01
Много добри съвети за рецептата са „втасването“ със захар и повторното варене с лимонтузу!
Но аз прагматично си го въобразих в палачинка ...:-)
И така ми се прииска да споделя една от тайните за приготвянето, която всъщност най-често е основната грешка на съвременната домакиня...
Накратко... усиленото бъркане на яйчения белтък с млякото (лактозата), прави химична реакция (не намирам статията), която прави палачинките жилави!
Ами аз бъркам палачинки от дете, и даже имах закусвалня и ги продавах, но това не го знаех. И по интуиция слагах кисело мляко за да станат по-пухкави... :-)
Съвета е да се бърка яйцето отделно и после да се смесва. Баща ми ме научи да сплитам две вилици за ефикасно бъркане :-)))
Извини че смених темата, но те нещата са си обвързани, за да ние сладко:-)

А... само да кажа... не те обвинявам че допусна в предишния си постинг коментар с нарицателно „Лексе“... Ти си позитивен човек! Но не мога да го възстановя вече... Защото ставаше на въпрос за „сега“, и за това, че онова Сега вече е в друг Сценарий :-)))
Много се надявам, и вярвам даже, че усмихнах тебе и читателите ти!
цитирай
6. hloris - Ами виж каква съм забравана,да забравя да те подсетя за палачинките
08.06.2019 23:03
toti55 написа:
Ми, не е честно, трябваше да ми кажеш
да си приготвя палачинки, за да имам
докато чета, :))).
Ако те интересува натурален сироп от ягоди
и не само, драсни ми.

Тоти,всичко ме интересува,което е плод,и което може да се съхрани по някакъв начин за зимата...
Ааааа,като четох сега коментарите,то ще взема да обявя един блогърски конкурс/само за мъже/ по приготвяне на палачинки....журито ще бъде от жени естествено....ех,как ме подсети,имаше тук един блогър преди време,ако знаеш какви вкусни постинги за десерти публикуваше...пред очите ми е като физиономия,но не помня ника му...

Ягодовия сироп задължително го искам да знаеш....ий,как само ме подсети....бяха ми давали рецепта за ягодов сироп и ягодово сладко от едно и също количество плод...трябва да се разровя из архивните тетрадки....то тетрадки,то готварски книги,само дето напоследък не ми остава никакво време за готвене,но за сина ми се старая много
Внимавай със сладкото!

Успех!

цитирай
7. hloris - Любимо,любимо,много,много любимо----
08.06.2019 23:09
tonsun написа:
А ако нямате палачинки, полейте със сладкото няколко големи лъжици студено цедено кисело мляко... :)


даже като нямам време,то слагам директно сладкото в кофичка с кисело мляко...може и неизцедено----много,много любимо за мен!
Вкусът му е уникален...за тези,които четат....опитайте...няма да съжалявате...

А,може и така да стане десерта бързичко...в една сладоледена чаша се натрошава бишкота,напоена леко с някакъв ликьор,отгоре неизцеденото кисело мляко,и черешката на тортата в случая е ягодовото сладко...мммм....утре ще направя нещо такова за десерт
цитирай
8. hloris - Да,закъсняха,да не кажа,че тук са много малко като количествапоради тази студена пролет...
08.06.2019 23:13
tikoev написа:
И черешите закъсняха тази година. Но пък за сметка на това са месести и сочни. Ще стане сладко като от едно време....:)


а представяш ли си сладко от жълта череша....моята е малка,но тази година толкова избуя,след две години ще има и за сладко...
аз,и в къщи много обичаме черешов компот...и знаеш ли как го правя...слагам му освен плода и захарта и листенца от вишна около 5-6 броя....вкусът му става наистина уникален....това с листенцата го зная от една поморийка
цитирай
9. hloris - Това си е чиста асоциация в случая....при всеки май е налична...да обвързва сладкото от ягоди с палачинки
08.06.2019 23:24
lexparsy написа:
Много добри съвети за рецептата са „втасването“ със захар и повторното варене с лимонтузу!
Но аз прагматично си го въобразих в палачинка ...:-)
И така ми се прииска да споделя една от тайните за приготвянето, която всъщност най-често е основната грешка на съвременната домакиня...
Накратко... усиленото бъркане на яйчения белтък с млякото (лактозата), прави химична реакция (не намирам статията), която прави палачинките жилави!
Ами аз бъркам палачинки от дете, и даже имах закусвалня и ги продавах, но това не го знаех. И по интуиция слагах кисело мляко за да станат по-пухкави... :-)
Съвета е да се бърка яйцето отделно и после да се смесва. Баща ми ме научи да сплитам две вилици за ефикасно бъркане :-)))
Извини че смених темата, но те нещата са си обвързани, за да ние сладко:-)

А... само да кажа... не те обвинявам че допусна в предишния си постинг коментар с нарицателно „Лексе“... Ти си позитивен човек! Но не мога да го възстановя вече... Защото ставаше на въпрос за „сега“, и за това, че онова Сега вече е в друг Сценарий :-)))
Много се надявам, и вярвам даже, че усмихнах тебе и читателите ти!


А,това с кисело мляко при палачинките го чувам за пръв път...интересно като идея...аз така правя бухтички....и също така яйцето да се прибавя накрая и отделно....обещанам да пробвам и да споделя резултата в случая

Щом вече е сега,то защо живееш с отминали неща....коментарът беше насочен към мен самата,нещо като предупреждение,и се цитираше твоето име....
има ли значение в случая....аз съм виновна дотолкова,че изобщо не трябваше да го пускам,още повече знаейки,че ще реагираш толкова остро...така че съм виновна,и те моля пак тук,публично вече,за извинение...
да,позитивна съм много,и търпелива съм станала много...но ...да не си ми пред очите,когато изригвам като вулкана везувий....нямам си мярка на езика,нито спирачки,ставам отявлена скандалджийка..
Така че,Лекси,просто да забравим,и да гледаме напред...има една притча за самурая и неговия подарък-прочети я
цитирай
10. toti55 - Сироп и конфитюр от ягоди
09.06.2019 11:05
Примерно в буркани Омния, заради ориентировъчна мярка.
Необходими продукти:
Ягоди и захар - на око. 
Например от 1 кг. ягоди излизат два до три бурката.
Начин на приготвяне:
На дъното на буркана се сипва един пръст ( дамски ) захар.
Режат се на по-дребно ягоди около три см., сипва се два см захар,
ягоди, захар, докато се напълни буркана. Най-отгоре - задължително захар,
заради мушиците, да не вкисне. Аз оставям буркана на слънце.
В зависимост от времето, след около два-три часа, ягодите са слегнали приблизително до около две трети от буркана. Разбъркваме хубаво и сипваме захар, колкото да покрие, заради мушиците. Първият ден може да го разбъркате два-три пъти. След това един път на ден. Прави се докато се получи наситен разтвор - когато вадите лъжицата, следете как се оцежда сока.
Когато е готов той се точи почти на нишка. При това вече почти не се слага захар след разбъркване, като на дъното остава постоянен по дебелина слой захар. При мен процедурата трае около две седмици.
Сироп
Аз си приготвям стъклени шишенца от сок TEDI, с винтови капачки.
Вземам си по-голяма цедка, слагам я върху съда, в който ще отделям сиропа и изсипвам един буркан. Изчаквам малко докато сиропът се пооцеди и отделям ягодите в друг съд. Когато приключа с отделянето, слагам сиропът в тенджера само да кипне, слагам лимонена киселина и разбърквам докато се разтвори. Още горещ го наливам в бутилките, завивам капачките и ги объщам. Те си вакуумират сами. При мен трайността е поне три години. Ако го искате естествен, без термична обработка - трайността е поне година. При мен от един буркан излиза около една бутилка и половина.
Конфитюр
Плодът, заедно със захарта от дъното на бурканите се кипва за малко, прибавя се лимонена киселина и се сипва в буркани докато е горещо. Бурканите се обръщат. И абракадабра - готово.
И от двете се отделя пяната отгоре.

Следва продължение, :)
цитирай
11. toti55 - Сироп и конфитюр от ягоди - 2
09.06.2019 11:07
Конфитюрът става за палачинки, торти, кекс и всякакви вкусотии. Плодът е малко по-твърд, но аз си го харесвам.
Аз обичам бита сметана само залята със сироп, за да усещам вкуса и на сиропа и на сметаната. Сиропът става супер и с газирана вода - истинско си е.
Същата процедура съм използвал за кайсии, дюли ( супер ), вишни, смокини и за пържоли, уф, това беше друг филм.

Усмихнат ден!
Успех! 

цитирай
12. lexparsy - :-) Благодаря за свежарския отг...
09.06.2019 14:59
:-) Благодаря за свежарския отговор
Но май съм длъжен да подсетя още една грешка... Да изпадаме в крайности!
Хубаво е да се бърка яйцето отделно, но просто може да не използваме съвременни уреди, като микровълновата и миксера (бззъжжжж), които нарушават честотите на храната и „съзнанието“ и нам пригодно :-)))
А лелеййй толкова притчи съм изчел и баш източни, но не се сещам за „подаръка на самурая“ в момента...
Само да споделя... Добре съм запознат с Книжния пазар, но има една (от многото) книги, които не вярвам да е в толкова малък тираж, че да изчезне... казва се „Древнокитайски мислители“! С поучителни притчи е! Може би и тя на някой пречи че да я НЯМА! :-)
Слънчево усмихната неделя на имаш Хлорис :-)

цитирай
13. hloris - toti 55
10.06.2019 15:07
[quote=toti55]Примерно в буркани Омния, заради ориентировъчна мярка.
Необходими продукти:
Ягоди и захар - на око. 
Например от 1 кг. ягоди излизат два до три бурката.
Начин на приготвяне:
На дъното на буркана се сипва един пръст ( дамски ) захар.
Режат се на по-дребно ягоди около три см., сипва се два см захар,
ягоди, захар, докато се напълни буркана. Най-отгоре - задължително захар,
заради мушиците, да не вкисне. Аз оставям буркана на слънце.
В зависимост от времето, след около два-три часа, ягодите са слегнали приблизително до около две трети от буркана. Разбъркваме хубаво и сипваме захар, колкото да покрие, заради мушиците. Първият ден може да го разбъркате два-три пъти. След това един път на ден. Прави се докато се получи наситен разтвор - когато вадите лъжицата, следете как се оцежда сока.
Когато е готов той се точи почти на нишка. При това вече почти не се слага захар след разбъркване, като на дъното остава постоянен по дебелина слой захар. При мен процедурата трае около две седмици.
Сироп
Аз си приготвям стъклени шишенца от сок TEDI, с винтови капачки.
Вземам си по-голяма цедка, слагам я върху съда, в който ще отделям сиропа и изсипвам един буркан. Изчаквам малко докато сиропът се пооцеди и отделям ягодите в друг съд. Когато приключа с отделянето, слагам сиропът в тенджера само да кипне, слагам лимонена киселина и разбърквам докато се разтвори. Още горещ го наливам в бутилките, завивам капачките и ги объщам. Те си вакуумират сами. При мен трайността е поне три години. Ако го искате естествен, без термична обработка - трайността е поне година. При мен от един буркан излиза около една бутилка и половина.
Конфитюр
Плодът, заедно със захарта от дъното на бурканите се кипва за малко, прибавя се лимонена киселина и се сипва в буркани докато е горещо. Бурканите се обръщат. И абракадабра - готово.
И от двете се отделя пяната отгоре.


много,много ти благодаря....няма варене,няма стоене на печката...непременно ще се възползвам от рецептата.
цитирай
14. hloris - А тук искам пояснение----как става със кайсиите,още повече пък с дюлите,които са много любими на мен
10.06.2019 15:14
toti55 написа:
Конфитюрът става за палачинки, торти, кекс и всякакви вкусотии. Плодът е малко по-твърд, но аз си го харесвам.
Аз обичам бита сметана само залята със сироп, за да усещам вкуса и на сиропа и на сметаната. Сиропът става супер и с газирана вода - истинско си е.
Същата процедура съм използвал за кайсии, дюли ( супер ), вишни, смокини и за пържоли, уф, това беше друг филм.

разсмя ме,защо пък не ....аз зная,че за пържоли може за се използва мед,защо пък да не опитаме исъс сладко,и малко соев сос...аз умирам за сладко-кисели сосове... в .китайската кухня присъства нещо такова....записала съм и една рецепта за пилешки бутчета с медена марината,виж това е идея да я изровя тези дни....мисля,че беше на Татяна Лолова от едно предаване,ако не греша...
при дюлите нарязваш ли плода,а при кайсиите на половинки ли ги оставяш....моля те,обясни ми по-обстоятелствено за тези едрите плодове,моля?
плодовете като заготовка ме интересуват в случая...иначе технологията я схванах как става

Усмихнат ден!
Успех! 


цитирай
15. hloris - :-) Благодаря за свежарския отг...
10.06.2019 15:21
lexparsy написа:
:-) Благодаря за свежарския отговор
Но май съм длъжен да подсетя още една грешка... Да изпадаме в крайности!
Хубаво е да се бърка яйцето отделно, но просто може да не използваме съвременни уреди, като микровълновата и миксера (бззъжжжж), които нарушават честотите на храната и „съзнанието“ и нам пригодно :-)))
А лелеййй толкова притчи съм изчел и баш източни, но не се сещам за „подаръка на самурая“ в момента...
Само да споделя... Добре съм запознат с Книжния пазар, но има една (от многото) книги, които не вярвам да е в толкова малък тираж, че да изчезне... казва се „Древнокитайски мислители“! С поучителни притчи е! Може би и тя на някой пречи че да я НЯМА! :-)
Слънчево усмихната неделя на имаш Хлорис :-)

Благодаря ти,Лекси,за пояснението....аз микровълнова нямам по същите съображения,но виж за останалото...не мога да се лиша от миксера и бъркалките....пестят както сили,то така и време,а при то е все кът

Относно книжката мога да я потърся...аз стоях един ден без нет,и се зачетох в една книга,която съм си смъкнала от нета...тибетска книга за смъртта...и не можх хубаво да спя тази нощ от нея,а ме предупредиха,че е доста "тежка." за четене...

а, ти визираш някого в случая,аз съм толкова уморена да преследвам един реален майстор,че ума ми е на 80 в слънчевите ми колектори


цитирай
16. toti55 - Сироп и конфитюр от ягоди - 3
10.06.2019 16:21
Е, не е за ягоди, а за кайсии, праскови и Дюли, поне, :)
Кайсиите, в зависимост от това колко се едри, се нарязват на
осем или повече резенчета и всяко резенче поне наполовина.
Ако парчетата са по-големи, например резенчета, трябва да
се сложи ударна доза захар, тъй като тя е много силен консервант
и да се бъркат много бавно поне два дена, докато се стегнат. Само се поръсва отгоре със захар.
Иначе сиропът ще стане като нектар.
Интересни са дюлите:
След като се изчистят от мъха с мокра кърпа се отделя дървената част със семките
в отделен съд. Месестата част се реже, примерно, на 2 см на 1 см.
Семената и дървената част се прави отделно. Използва се само сиропът,
който става по-бавно, но е много полезен при кашлица.
Запаси се със захар - харчи се много яко.
Можеш да си направиш и бъзак по същата процедура.
За ползата от него прочети в мрежата.
Можеш и малини и капини, но плодът става по-дървен.
Направи първо един или два буркана и сама ще усетиш нещата.
Запрятай ръкави!
Чакай, чакай, поговори ми малко за пържоли.
Не е необходимо да е рецепта - просто ми е хубаво да слушам, :))))))))))

Успех!
цитирай
17. hloris - Тоти,няма да те цитирам,защото ми "изяжда"мястото за отговора ми...
10.06.2019 20:19
не схванах добре това с дюлите....от семенниците при дюлите аз правя желе,което става като мед с аромат на дюли...а дюлите ги режеш на кубчета,така ли?
А не потъмняват ли,или не,след като ги посипеш със захар?
А,за ползите от сироп онт бъз зная,че е прекрасен имуномодулатор....може би от най-силните природни средства....но никога не съм правила в интерес на истината....

Правил ли си вишновка?
И ако....да,то просто сподели тук как я правиш,моля
цитирай
18. hloris - А,за пържолки няма да говоря,защото принципно много,много не ги долюбвам...
10.06.2019 20:25
може би не зная добре да ги приготвям,готвя ги заради сина ми,аз предпочитам котлети,но не наблягам много,много и на тях....последния път сготвих пържолите с една прясна зелка....просто си облизахме пръстите,Стана невероятно вкусно.

Виж пържолите стават хубави с мед и бира,и соев сос,или само мед и горчица....получава се хубава гланцирана коричка при печенето,която пък не позволява соковете на пържолката да изтекат навън....става супер-мега сочна пържолка....

Лято и пържолки при мен не вървят,освен ако не са пилешки такива....даже и това ми идва тежко в жегите
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hloris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2229609
Постинги: 1192
Коментари: 5412
Гласове: 17940
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930